Гаряча лінія Екологічного порятунку (044) 279 52 91

 

«Людського розвитку України»

1. Українська Рада Миру

 


 2. Національний технічний університет України ««Київський політехнічний інститут ім. Сікорського»

 


3. Громадська організація «Союз юристів України»


4.  80 -та окрема десантно-штурмова бригада


 

5. Всеукраїнський союз учасників бойових дій, АТО, ветеранів військової служби і правоохоронних органів

"Всеукраїнський Союз"

 


6. Емігрантське радіо

emradio.com.ua 


7.  Національна спілка письменників України


  8.  Українська асоціація зовнішньої політики

 


9.  «Український союз промисловців та підприємців»


 10. «Всеукраїнська спілка громадських організацій «Асоціація ветеранів спорту України» 


11.  «Асоціація екологічних організацій Казахстана»

 


 12. Партія «Захисників Вітчизни»

 

 


13. Аграрна Партія України


14. «Europejski Holding Energetyczny»


 15. «Благодійний фонд допомоги беезпритульним тваринам  HAPPY PAW»


  16. Всеукраїнська  громадська організація "Чесне слово "


  17. Первинна  профспілкова  організація "Трудова  солідарність"


18 . Всеукраїнська спілка громадських організацій «Громадянська Солідарність» 

 


19.Конфедерація журналістських організацій України

 

Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Трощити, не будувати

Тетяна Шальман, Голова правління Київської обласної організації ВГО «Союз споживачів України», відомий громадський діяч у сфері захисту прав споживача

Сучасна людина живе у світі високих технологій, часто не замислюється над багатьма істотними явищами, які відбуваються або проходять за рамками її буденного життя. Наприклад, ми не замислюємося про користь та необхідність вимірювання у нашому щоденному житті.

Навіть на хвилину важко уявити про весь той безлад і хаос, який міг би виникнути без вимірювання. Важливість даного явища переоцінити важко. У всьому світі щоденно здійснюються сотні, тисячі мільярдів вимірювань. В інтересах кожної країни, у взаєминах між ними необхідно, щоб результати вимірювань однакових величин, отримані в різних місцях і за допомогою різних вимірювальних засобів, були б відтворювані на рівні потрібної точності. Щодо України, то в нашій державі діє Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність», але відповідно до п.93.1 Національного плану дій щодо впровадження економічних реформ «Заможне суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12.03.2012 № 187/2012, Мінекономрозвитку України необхідно розробити і подати до Кабінету Міністрів України проект нової редакції Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». І з цього моменту, в мене як представника громадськості, виникає до цього проекту багато запитань.

 

Почнімо з того, що відповідно до нової редакції Закону наукові метрологічні центри та територіальні органи (за новим проектом – державні метрологічні центри) позбудуться цілого ряду своїх основних функцій у сфері метрології, у тому числі:

а) наукові метрологічні центри (наукові центри):

проведення державних приймальних випробувань засобів вимірювальної техніки вітчизняного та іноземного виробництва;

проведення державних контрольних випробувань засобів вимірювальної техніки іноземного виробництва;

проведення метрологічної атестації та державної метрологічної атестації засобів вимірювальної техніки;

атестації вимірювальних лабораторій підприємств і організацій на проведення вимірювань у сфері та/або поза сферою поширення державного метрологічного нагляду;

атестації калібрувальних лабораторій підприємств і організацій на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки для власних потреб цих підприємств і організацій та для інших підприємств і організацій;

б) державні метрологічні центри (метрологічні центри)

проведення державних приймальних і контрольних випробувань засобів вимірювальної техніки вітчизняного виробництва;

проведення метрологічної атестації та державної метрологічної атестації засобів вимірювальної техніки;

атестації вимірювальних лабораторій підприємств і організацій на проведення вимірювань у сфері та/або поза сферою поширення державного метрологічного нагляду;

атестації калібрувальних лабораторій підприємств і організацій на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки для власних потреб цих підприємств і організацій;

погодження переліків засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та підлягають повірці;

видача висновків для митниці стосовно ввезення засобів вимірювальної техніки на територію України;

ведення обліку підприємств, організацій та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності, які провадять діяльність, пов'язану з виробництвом, ремонтом, продажем і прокатом засобів вимірювальної техніки;

встановлення приналежності технічних засобів до засобів вимірювальної техніки;

встановлення приналежності засобів вимірювальної техніки до таких, що призначені для використання у побутовій сфері та не підлягають державним приймальним і контрольним випробуванням.

Необхідно наголосити, метрологічні центри позбуваються функції проведення державного метрологічного нагляду з забезпеченням єдності вимірювань та за фасованими товарами, а керівники метрологічних центрів – статусу головних державних інспекторів з метрологічного нагляду.

Відповідно до проекту Закону метрологічні центри можуть проводити оцінку відповідності та калібрування засобів вимірювальної техніки, а також повірку засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за умови одержання у встановленому порядку права на здійснення цих робіт.

Метрологічні служби центральних органів виконавчої влади, підприємств і організацій, позбудуться більшості своїх основних функцій, які не регламентовані у проекті Закону, а саме:

атестації вимірювальних лабораторій підприємств і організацій на проведення вимірювань у сфері та/або поза сферою поширення державного метрологічного нагляду;

атестації калібрувальних лабораторій підприємств і організацій на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки для власних потреб цих підприємств і організацій;

проведення метрологічної атестації засобів вимірювальної техніки;

проведення метрологічної експертизи документації.

У зв’язку з цим метрологічні служби ЦОВВ, підприємств і організацій, головні та базові організації метрологічних служб матимуть тенденцію до скорочення або повного припинення своєї діяльності.

Наслідками такої глобальної реформибуде зниження рівня захисту споживача і національної економіки від наслідків недостовірних результатів вимірювань, у тому

числі у таких важливих сферах життєдіяльності, як захист життя та охорона здоров’я громадян, контроль якості та безпечності харчових продуктів і лікарських засобів, контроль стану навколишнього природного середовища, контроль безпеки умов праці, контроль за безпекою дорожнього руху та технічним станом транспортних засобів, торговельно-комерційні операції та розрахунки між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем) тощо;

значне скорочення робочих місць працівників наукових метрологічних центрів і територіальних органів ЦОВМ, метрологічних служб підприємств і організацій, зайнятих на роботах, пов’язаних із забезпеченням єдності вимірювань;

суттєве зменшення надходжень до державного бюджету податків від наукових метрологічних центрів і територіальних органів ЦОВМ за виконання метрологічних робіт.

Проектом Закону вводиться новий вид діяльності – оцінка відповідності засобів вимірювальної техніки технічним регламентам, яку будуть здійснювати органи з оцінки відповідності, призначені відповідно до Закону «Про підтвердження відповідності». Тобто, це означає, що первинну повірку та затвердження типу засобів вимірювальної техніки будуть здійснювати безліч призначених органів з оцінки відповідності. Цим проектом передбачається, що такими органами можуть бути будь-які підприємства та організації, а не лише підприємства та організації ЦОВВ.

Знову таки, звертаючись до суспільства, хочу відзначити, що подібного закону з метрології, подібної метрологічної системи, які нав’язуються Україні, немає у жодній європейській або пострадянській країні. Ця спрощена, штучна модель метрологічної системи абсолютно не враховує вже існуючої структури державних метрологічних органів, метрологічних служб профільних міністерств, підприємств і організацій. Складається така думка, що на нашій країні ставиться експеримент із створення абсолютно нової моделі метрологічної системи. При цьому повністю рушиться добре діюча метрологічна система, а на її уламках буде будуватися (якщо вийде!) нова «сучасна» система.

Як пересічний громадянин України, я не є експертом у галузі метрології, але розуміючи, що за таким реформуванням стоїть життя і безпека українського громадянина, я висловлюю своє небажання жити в хаосі, обмані та з острахом за майбутнє України. Чому в черговий раз у нас виходить все як завжди? Маючи таку сильну метрологічну систему, яку визнано у всьому цивілізованому світі, наші можновладці готові поламати її, при цьому не даючи конкретної відповіді на запитання «Для чого?». 

 Keke Coutee Jersey
AddThis Social Bookmark Button